Stavox

Sebechvála sice, jak se říká, smrdí, ale to jedině tehdy, když není opodstatněná. Ale to, že je náš web vaším dokonalým pomocníkem, není sebechvála, ale pravda.

Business

Kdy se vývoz zboží mimo EU vyplatí

Každý obchodník chce své zboží prodat co nejvýhodněji a v co největším množství. To mimo jiné znamená mít co nejvíce zákazníků. To platí zvláště, pokud chce expandovat i na zahraniční trhy, což je cílem velké části podnikatelů, neboť to značně rozšíří jejich zákaznickou základnu. V tomto případě má v podstatě dvě možnosti. Jednou je vývoz zboží mimo EU, druhou je prodej pouze v rámci jejích členských států. Paušálně se nedá říci, že by jedna z nich byla lepší, než druhá. Obě mají své výhody, a dobrý obchodník se snaží expandovat na oba trhy.

obchodování v zahraničí se rozhodně vyplatí

To se však může zdát zvláštní. Koneckonců pokud své zboží rozvážíme do členských států Evropské Unie, pak není třeba, alespoň v rámci Shengenského prostoru, platit celní ani jiné poplatky, což značně snižuje náklady, zvláště při velkých objemech zboží. Zdálo by se tedy, že se vyplatí výrobky dovážet právě a jen v rámci EU. Proč se tedy obchodníci snaží dostat i na jiné zahraniční trhy, když je to pro ně finančně mnohem méně výhodné? Důvodem je paradoxně to, aby získali větší zisk. To se může zdát zvláštní, ale je tomu skutečně tak.

cílem každé firmy je zvyšování zisku

Je totiž potřeba si uvědomit, že výše zmíněné poplatky jsou započítávány do konečné ceny prodávaného zboží. Jeho cena tedy bude o něco vyšší, než za jakou je prodáváno ve státech Evropské Unie. Pokud si zde tedy najde své zákazníky, pak se jeho prodej zde vyplatí naprosto stejně. Navíc mnoho podnikatelů používá ještě další obchodní trik. Jistě, zvedne cenu svých výrobků, pokud za ně musí platit v určitých zemích clo. To je pochopitelné. Jenže oni ceny zvednou paušálně ve všech státech, i v těch, kde tyto poplatky nejsou. Díky tomu mají opět o něco vyšší zisk. Je tedy vidět, že vývoz do zahraničí se rozhodně vyplatí. Samozřejmě však pouze za předpokladu, že zde najdeme zákazníky, kteří si budou chtít naše produkty koupit. Avšak pokud budeme v tomto ohledu úspěšní, pak nás vysoké zisky neminou.